Ik heb een klacht, wat nu?

Ik doe er alles aan om je op een goede en respectvolle manier hulp te bieden. Toch kan het zijn dat je ergens niet tevreden over bent. Het is belangrijk om deze onvrede eerst met mij te bespreken. Misschien is er sprake van een misverstand en komen we er samen uit als je kenbaar maakt waarover je ontevreden bent of wat je anders wilt hebben.

Wil of kun je de klacht niet met mij persoonlijk bespreken of komen we er samen niet uit? Dan kan je gebruikmaken van een gratis klachtenfunctionaris via mijn beroepsvereniging: NCSV ( de Nederlandse Cranio Sacraal Vereniging) www.cranio-sacraal.org.

Deze klachtenfunctionaris ondersteunt je bij het formuleren van je klacht en/of onvrede en bij het onderzoeken van oplossingen. Er wordt samen met je gekeken naar de mogelijkheden om gehoor te vinden voor je klacht.

Je klacht wordt dan binnen 6 weken afgehandeld.

Als er onderling niet uitgekomen wordt kan de cliënt zich wenden tot het tuchttrecht van de stichting TCZ, Tuchtrecht Complementaire Zorg (www.tcz.nu)